8 beloftes aan jezelf

Wanneer we trouwen, maken we flink wat beloftes aan onze partner – om elkaar lief te hebben en te koesteren, in voor- en tegenspoed , zolang we leven.

Maar wat voor beloftes maken we aan onszelf?

We raken na verloop van tijd gestrikt in een val waarbij we alleen nog maar in het negatieve denken. Alles wat ons opvalt is negatief. Onze gesprekken worden negatiever. Onze eigenwaarde wordt negatiever.

We verliezen het vermogen om te geven, want we hebben niets te geven.

Maar horen dan we altijd op onze partners/echtgenoten te rekenen als het ons even niet goed gaat? Misschien wel, maar misschien ook alleen als je woont in Sprookjeswonderland te Enkhuizen.

De realiteit is dat, hoeveel we de steun van onze echtgenoot dan ook nodig hebben, soms moeten we zelf de verantwoordelijkheid nemen voor het herstel van ons eigen geluk en welzijn. Zeker als je kampt met relatieproblemen en dus door een moeilijke periode heengaat.

Het is tijd om een verandering te maken – te beginnen met het maken van enkele beloftes aan jezelf. Beloftes om de verantwoordelijkheid te accepteren wat betreft het verzorgen van JEZELF in je relatie.

Je verdient het om van gehouden te worden en je verdient het om gelukkig te zijn.

Doe jezelf vandaag deze 8 beloftes cadeau, en ontdek onmiddellijk positieve veranderingen in je stemming, gezondheid en tevredenheid in je relatie.

 

1. Ik beloof van mezelf te houden

Je moet nu van jezelf gaan houden. Jezelf liefhebben en accepteren voor wie je bent.

De kans is groot dat je de laatste tijd veel te negatief bent over jezelf. Tuurlijk, er kunnen wat puntjes zijn die je aan jezelf wilt verbeteren – daar hebben we allemaal last van – mijn bierbuikje even als voorbeeld. Maar als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan verwachten dat je partner wel van je houdt?

Het is tijd om jezelf te herinneren aan al je kwaliteiten en positieve eigenschappen. Probeer deze eens op te schrijven, en herhaal ze dagelijks even voor jezelf.

Onthoud dat jij ook liefde verdiend, maar dit moet beginnen bij jezelf.

 

2. Ik beloof om gelukkig te zijn

Besteed aandacht aan de dingen die je gelukkig maken in het leven.

Wanneer je in een negatieve gemoedstoestand verkeert, heb je de neiging om alleen te letten op de negatieven, waardoor je alle positieven om je heen moet missen.

Probeer deze gewoonte te doorbreken, jezelf te erkennen en het positieve naar voren te brengen. Bijvoorbeeld het complimentje dat je vandaag ontving op je werk, de warme zon buiten, de mooie tekst die je hebt ontvangen van een vriend(in).

Een andere truc is om jezelf te dwingen om te glimlachen, zelfs als je er helemaal geen zin in hebt. Een glimlach, ook al is ‘ie niet oprecht, zal leiden tot een automatische reactie in je hersenen, welke je vertelt dat je gelukkig bent – met als gevolg een impact hebben op je stemming. Smile! 🙂

 

3. Ik beloof dingen te blijven doen waar ik van geniet.

Denk terug aan de persoon die je was toen je je partner ontmoette. Wat waren je interesses? Wat maakte je blij? Wat maakte je uniek?

Denk nu eens aan hoe je nu bent.

Heb je nog steeds dezelfde hobby’s/interesses? Wat doe je graag in je eigen vrije tijd? Neem je wel eens tijd voor jezelf?

Een gezonde relatie is er één waarin beide partners begrijpen dat hun partner ruimte nodig heeft om deel te nemen aan externe interesses om geluk en voldoening te ervaren.

Af en toe even iets buiten elkaar om doen (iets waar jullie van genieten) is gezond. Het is goed om een ​​aantal gemeenschappelijke interesses te hebben, maar wordt elkaars kloon.

Als je door jullie relatie een aantal hobby’s hebt opgegeven door een gebrek aan tijd of andere verplichtingen, probeer hier opnieuw tijd voor vrij te maken. Moedig je partner aan om hetzelfde te doen. Elkaar tijd is geven een geschenk dat in tienvoud zal worden terugbetaald; in vorm van tevredenheid.

4. Ik beloof om op mijn gezondheid te letten

Eén van de grootste tekenen van zelfrespect is wanneer iemand op zijn/haar gezondheid let.

Het gaat om praktijken zoals regelmatig even naar de dokter gaan ter controle, je lichaam even toestaan om te rusten als je moe of onwel bent, en te kiezen voor een gezond dieet, om je lichaam alle essentiële vitaminen en voedingsstoffen te geven die je nodig hebt.

Als je er fysiek wat minder goed aan toe bent, zul je dit gegarandeerd  mentaal en emotioneel voelen. Zet je lichaam op de eerste plaats, zodat je alle energie hebt om de strijd met het dagelijks leven aan te gaan.

 


5. Ik beloof om (redelijk) fit te blijven.

Regelmatige lichaamsbeweging heeft zoveel voordelen voor je gezondheid en welzijn!

Zo nu en dan even goed zweten zal je leven simpelweg verlengen, je stemming verbeteren, je stress verminderen, je stofwisseling versnellen, je hersenskracht versterken, je libido verhogen, je kracht opbouwen, en je lichaam in goeie conditie behouden. Wauw!

Nu je op de hoogte bent van al deze voordelen is het tijd om je praatjes en excuses de deur uit te schoppen en je sport- (of wandel)schoenen tevoorschijn te halen. Er zijn zoveel soorten oefeningen en sporten om uit te kiezen, dus ga voor iets waartoe je in staat om bij te blijven en van te genieten. Ook al is het maar een dagelijkse wandeling. Zweet!

6. Ik beloof om te werken aan de doelen die ik wil bereiken

Het hebben van doelen in het leven is enorm belangrijk. Als we geen doelen hebben, waar leven we dan voor? Dit hoeft niets extreems te zijn zoals het beklimmen van de Mount Everest, het kunnen simpele dingen zijn zoals een goede vader of moeder zijn, financieel succes behalen of 5000 kilometer in 6 maanden tijd rennen.

Als je op het moment geen doel voor ogen hebt, probeer dan eens na te denken over wat in je in toekomst nog wilt bereiken, en schrijf al je ideeën op. Je zou jezelf nog wel eens kunnen verbazen.

De volgende stap is het schrijven van een plan van aanpak voor deze doelen, bespreek ze met je partner en familie. Het is veel gemakkelijker om doelen te bereiken met de steun van dierbaren.

Je kunt daarna overgaan tot actie. Het kan moeilijk zijn, maar blijf werken aan wat je wilt bereiken, totdat je er bent. Het zal de moeite waard zijn bij de finish!

 

7. Ik beloof dat ik trots op mijn uiterlijk

Als je in de spiegel kijkt, ben je dan tevreden met wat je ziet ? Ben je blij met de manier waarop je eruit ziet?

Zo niet, dan is het tijd om enkele wijzigingen aan te brengen – of het nu de manier is waarop je jezelf ziet, of in je werkelijke uiterlijk.

En vergeet niet: niemand is perfect.

We hebben allemaal aspecten aan onszelf die aantrekkelijk zijn , evenals delen waarvan we willen dat we ze konden veranderen.

De truc is om te benadrukken wat we wel hebben, in plaats van proberen onze gebreken te verbergen.

Als je bijvoorbeeld geweldige benen hebt, verberg ze dan niet in een slobberige joggingbroek – hier met die korte broek of skinny jeans om er op de best mogelijke manier mee te pronken! En vergeet die glimlach niet – dit verhoogt direct je aantrekkelijkheid .

Als je merkt dat je de laatste tijd een beetje laks bent in je ‘zelfpresentatie’, zijn hier enkele snelle tips voor positieve resultaten:

– Maak een afspraak bij de kapper, en neem een nieuwe coupe ( en zorg ervoor dat je het regelmatig wast en onderhoudt).

– Zorg ervoor dat je kleding goed past, in goede staat verkeert, en bij jou past. Zo niet, is het misschien tijd om even te gaan shoppen . Als je hulp nodig hebt, neem iemand mee met een eerlijke mening over hoe goed de kleding bij je past.

– Belangrijk(!): let op je persoonlijke hygiëne. Dit omvat poetsen en tanden flossen, regelmatig douchen en gebruik een goede deodorant.

 

8. Ik beloof van mijn gezin te houden

Soms is liefde onvrijwillig, zoals de liefde voor onze kinderen.

Andere vormen van liefde is een keuze. Je kunt ervoor kiezen om je partner lief te hebben, zelfs tijdens de moeilijke periodes in jullie relatie.

Je kunt vandaag al de liefde voor je partner aanwakkeren op dezelfde manier zoals je ook kunt leren om van jezelf te houden. Door bewust te proberen om alle positieve dingen die je partner doet en zegt te waarderen, en te proberen de negatieve dingen los te laten.

Maak vandaag de keuze om van je gezin te houden. Geef ze het geschenk van je tijd, liefde en aandacht.

Maar vergeet nooit om eerst van jezelf houden.

Als je aan jezelf blijft werken, zal je relatie fris en gezond blijven.

In plaats van je moe, kapot, onvervuld en ongezond te voelen, zul je weer een energiek, zelfverzekerd persoon worden die aandacht besteedt aan positiviteit. Kortom, een persoon die andere mensen om zich heen willen hebben. Een persoon waarvan mensen houden.

Een persoon die je partner even een wake up call geeft om te realiseren wat voor een geweldig persoon ze eigenlijk naast zich hebben staan.

Als je niet de liefde van je partner ontvangt die je verdient, is dit des te meer reden om een sterk gevoel van liefde en respect voor jezelf te houden. Dit geeft je de kracht om te vechten voor je relatie, terwijl je weet dat je in staat bent om onafhankelijk van je partner te zijn.

Maak vandaag deze beloftes, om de liefde in jezelf en je relatie te herstellen.

In je eentje je relatie redden

Eén van de meest frustrerende aspecten tijdens het redden van relaties is wanneer een partner weigert deel te nemen in het proces. Communicatie, samenwerking en respect voor elkaar verdwijnen als een persoon in zichzelf keert en handelt als individu. Ik noem dit de “overleving” of “struisvogel” modus.

De reden dat ik het zo noem, is omdat een struisvogel de bekende gewoonte heeft om zijn kop in het zand te steken. Hetzelfde komt voor in relaties/huwelijken.

Hierdoor trekt elke partner zich terug, functioneert vervolgens als individu, niet meer deelnemende aan de relatie of weigert de verantwoordelijkheid te nemen voor hun rol in de relatieproblemen.

De e-mail die ik onlangs van een klant ontving wees op de situatie waar veel andere stelletjes zich in bevinden. Haar man weigerde te praten over wat hij zag als de problemen in hun huwelijk, weigerde therapie, zegt dat hij niet verliefd is, en dat hij niet wilt proberen de relatie te redden.

Het is hartverscheurend, maar er zijn dingen die je kunt doen als je je in dezelfde situatie bevindt.

Ik heb alle persoonlijke gegevens weggelaten, en hier is mijn antwoord:

 

Beste,

Bedankt voor je e-mail .

    Je man heeft heel duidelijk aangegeven dat hij niet bereid is om deel te nemen in jullie huwelijk of in de begeleiding, en dat hij niet bereid is te spreken over wat zijn redenen zijn voor het beëindigen van jullie relatie. Dat komt omdat hij zelf niet weet wat de problemen zijn!

    Je moet accepteren dat je man zich niet op een niveau bevindt waar hij in staat is om te communiceren, en laat het daarbij. Ik begrijp dat je hebt geprobeerd om hem aan te moedigen om begeleiding te zoeken, en dat bij elke door jou gemaakte stap je flink heeft tegengewerkt.

    Maar… dat hoeft jou niet tegen te houden om hulp te zoeken en daarmee wat duidelijkheid in dit alles in te winnen. Kiest hij ervoor om boos te zijn en niets leren van dit proces, dat is dan zijn keuze. Hij zal deze bagage meenemen en met zich meedragen in zijn volgende relatie.

    Je hebt de kans gekregen om te leren, te groeien. Je man doet niet mee, dus moet je dit alleen doen. Zoek professionele hulp. Zoek antwoorden. Ontvang begrip. Vergeef jezelf, zowel voor jouw rol in dit proces, evenals de dingen die je niet kunt veranderen.

    Je hoeft geen scheiding aan te vragen. Als hij de relatie wilt beëindigen, kan hij degene zijn. Hij wilt de relatie beëindigen, maar hij wilt niet degene zijn die verantwoordelijk is voor het daadwerkelijke einde. Dat is kinderachtig.

    Als hij degene is die genoeg gemotiveerd is om te relatie op te geven, kan hij degene zijn die het afrondt en met de emotionele gevolgen moet leren leven.

    Ik wil dat je je concentreert op je liefde voor je partner, zelfs op het moment dat hij je wegduwt en niet in staat is om iets terug te geven. Dit is wat we onvoorwaardelijke liefde noemen. Onvoorwaardelijke liefde is te beseffen dat, zelfs wanneer hij niet bij je wil zijn, je nog steeds van hem houdt.

    Je liefde voor hem gaat geeft jou de kracht, motivatie en gemoedsrust, en het bevrijdt je van de schuldgevoelens in verband met zijn acties. Je echtgenoot is gefocust op het martelen van zichzelf en anderen.

    Laat je niet beïnvloeden door zijn gedrag en laat jezelf niet meetrekken.  Dat  is namelijk het moment waar begeleiding aan te pas komt, het toont je een nieuw perspectief en biedt tips en manieren om de stress weg te bonjouren.

    Dit is niet sprookjeswonderland . Dit is geen valse hoop. Dit is jezelf niet kapot laten maken door zijn gedrag. Hij kan de relatie beëindigen, maar hoe je jezelf door hem laat beïnvloeden is jouw keuze.

    Je kunt de mensen waar je van houdt niet kiezen, en ondanks wat deze man met je doet, hou je nog steeds van hem. Dat toont een sterk karakter, dat is een aanwinst. Wees trots dat je van hem houdt, zelfs wanneer hij zichzelf niet kan toestaan van jou te houden.

    Blijf sterk. Ontdek wat je hier zelf uit kunt leren en zoek manieren waarin je zelf kunt groeien. Ooit zul je naar deze periode terugkijken en het zien als een beslissend leermoment in je leven.

 

Wil je meer manieren leren om je relatie te redden?

Neem vandaag actie voordat het te laat is. Ontvang vandaag de Je Relatie Terug methode en leer in detail wat er voor nodig is om je relatieproblemen de das om te doen en opnieuw de liefdevolle relatie te krijgen waar je altijd van hebt gedroomd. Met mijn hulp, is het mogelijk om je relatie te redden!

Je kunt binnen enkele minuten beginnen met het redden van je relatie. Ga simpelweg naar:

http://www.JeRelatieTerug.nl/mijn-methode/

en red vandaag nog je relatie!

 

profielfotoantonAnton Heersema
Auteur Je Relatie Terug